−封印された過去の無限の可能性−

 私の作る部屋は一見して日常の中にある記憶やリアリティーを切り取って
 並べているように見えるが、実際にはどこにも存在しない世界だ。

 生きている限り物事に永遠は無い。瞬間も無い。
 一瞬一瞬は物凄いスピードで常に過去になっていく。
 「今」と思った瞬間、それは既に過去の記憶になっているのだ。
 そして、そうやって100年も経てば今生きている私たち全ての記憶は消える。
 残るのは色々な形の記録だけだ。
 その時それらの記憶のリアリティーは憶測と断定でしかない。

 記録の手段の一つに写真がある。興味深い事にアルバムの中の年月を経た
 古い写真を私の作品として変化させる作業は、アルバムの中の世界にカメラ
 を向けて新たに写真を撮っているような感覚の行為であり、封印された過去の
 モノたちに無限の可能性を持たせることができる。
 特に自分が生まれる前の古い写真は完全に限定された世界でありながら、
 私自身の意志がまったく介在していない事によって私のインスピレーションは
 記憶から解放され、無数の新しいイメージとスタイルがドキュメンタリーではなく
 全く新しいフィクションとして私の目の前にその存在を現す。
 そして写真の持つ過去の重みが剥がれ落ち、それらが記憶なのかフィクション
 なのかは既に問題ではなくなり、そこに写り込んでいる本質のみが提示されて 
 来るように見えるのだ。

                                      三田村光土里




 Infinite possibilities of sealed past

 The rooms Icreate seems, on the first glance, to display everyday objects,cutting
 out from memories of everyday life or reality of the world. However, in fact, it is
 a world that does not exist anywhere on the earth.

 As long as one lives, “permanence” or “instance” does not exist. Every minute
 flies into past. What we think “now” is a moment that already has changed. Our 
 memories fade as a hundred of years go by, and what remains become faded
 records in manydifferent shapes and colours. At that instant, the reality of these
 records depend on the imagination and conclusion drawn by the future minds.

 One of the major tools for recording is photography. It is very interesting that as
 I recreate an old picture into a new work, I feel that I am taking a new picture as
 I am shooting the reconstructed world, and it leads me to the possibility of infinite
 for the objects of sealed past. Specially, for the pictures from the past before my
 birth, to allow my inspiration to go free as a completely new fiction material.
 That is when all the weight of history falls off the old pictures to reveal only the
 essencial quality of the image without the argument wether or not if it is a
 document or a fiction.


                                      Midori Mitamura.



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